Selasa, 03 Juli 2012

SEORANG SAYA

KETIKA KU KECIL...
Seseorang yang sentiasa bergurau senda di hadapanmu,
Ketahuilah dialah seorang pemurung tatkala sendirian.

Seseorang yang sentiasa menyuntik kata-kata semangat dan perangsang kepadamu,
Ketahuilah tatkala itu dia sedang menyulam hatinya yang retak seribu.
...
Seseorang yang sentiasa kelihatan kuat di hadapanmu,
Ketahuilah dialah yang sentiasa mengadu lemah di hadapan Tuhannya.

Seseorang yang ketawanya menceriakan harimu,
Ketahuilah tatkala itu dia sedang membalut duka di dadanya.

Seseorang yang bebas mengeluarkan cetusan fikirannya,
Ketahuilah dialah seorang 'petapa setia' yang tidak mampu
bersuara tatkala sendirian..

0 komentar:

Text

Blogger Tricks

Blogger Themes

AL-MUCHTARIAH. Diberdayakan oleh Blogger.

Translate

PENGENALAN PROFIL

Foto saya
Lebak, Banten, Indonesia
Nama saya adalah Wawan Setiawan. Saya lahir pada tanggal 22 april 1995 tepatnya di kammpung saya kampunng tercinta Cikondang Raya, desa Cikatomas, Kecamatan Cilograng, Lebak, Banten-Indonesia. Nama panggilan saya bermacam-macam ada yang manggil saya jedut, ustad tipeng, Onerai dan ekaw. saya adalah orang yangg bepandangan bahwa hidup itu hanya lewat (sementara) meskipun saya sendiri banyak dosa. akhir kata saya harap blog yang saya buat ini berguna bagi para pembaca dan saya mohon perlindungan kepada Allah supaya blog saya dijauhkan dari hal-hal yang berbau maksiat.

AWONE LOVERS

Mangga dipilarian